לאורך השנים אנשים נהגו להשתמש באביזרים שונים לחימום ולהרתחה של מים בבית – מהפינג’אן המסורתי, דרך הקומקומים השורקים ועד הקומקום החשמלי של ימים אלה. כיום ניתן למצוא קומקום כזה בכל בית, אך לרוב רוכשים אותו מבלי לבדוק מראש האם זהו קומקום חשמלי מומלץ באמת.

לכאורה, אין חשיבות רבה לסוג הקומקום שרוכשים, אבל בפועל לקנייה של קומקום חשמלי איכותי יש משמעות רבה. זאת מכיוון שאיכות הקומקום משפיעה על נוחות השימוש, הבטיחות, מהירות הרתיחה, הבריאות ועוד. לאניני הטעם, הדבר חשוב גם מבחינת הטעם והארומה של המשקה החם שהם מכינים בעזרתו. זאת מכיוון שהטעם מושפע בין היתר מהחומר ממנו עשוי הקומקום ומהטמפרטורה של המים.

 

איך בוחרים קומקום מומלץ?

אחרי שמבינים מדוע חשוב להשקיע בקומקום, כדאי לבדוק מראש כמה נתונים, על מנת לבחור בקומקום המוצלח ביותר, בהתאם לצרכים של מי שמשתמשים בו. הנה כמה מהעיקריים שבהם:

1. נפח

הקיבולת של הקומקום היא שיקול חיוני, מכיוון שהוא צריך להתאים לשימוש הספציפי המיועד לו. יש הבדל בין קומקום שנועד לאדם אחד, לבין כזה שמשמש משפחה מרובת נפשות או בית שמארח לעיתים קרובות. כדאי לקחת בחשבון גם מצבים בהם נעזרים בקומקום להרתחה מהירה של מים, לצורך בישול. מרבית הקומקומים בשוק הינם בנפח של 1.7 ליטר, אך ישנם קטנים יותר, בנפח של 1.6, 1.5 ואפילו 1.25 ליטר.

2. חומר

בשוק קיימים קומקומים העשויים מחומרים שונים כמו פלסטיק, נירוסטה או זכוכית. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות אחרים. קומקום פלסטיק נחשב לפחות מומלץ, קומקום זכוכית נחשב לבריא יותר וקומקום נירוסטה נחשב לעמיד בפני חלודה.

3. הספק

באופן טבעי, ככל שהספק הקומקום גבוה יותר, כך הזמן שדרוש לו להרתחת המים קצר יותר. הרתחה מהירה מאפשרת חיסכון בזמן ובחשמל. קומקומים איכותיים יהיו בדרך כלל בעלי הספק שנע בין 1800 ל-2750 וואט. עם זאת, חשוב לשים לב שלמרות ההספק הגבוה יהיה מדובר בקומקום שקט יחסית.

4. בטיחות

כאשר רוכשים מכשירי חשמל, הבטיחות היא משהו שאסור להתפשר עליו. חשוב לוודא שהקומקום בעל מנגון לכיבוי אוטומטי בשלושה מצבים – הגעה לרתיחה, ניתוק מהבסיס וכן בשעה שהוא ריק ממים. כמו כן, מומלץ לוודא שהידיות אינן מתחממות, שהוא בעל מכסה נוח ופיה שמונעת טפטוף של מים רותחים.

 

יתרונות של קומקום חשמלי יוקרתי או חכם

מעבר לנקודות המרכזיות הללו, ישנם מאפיינים נוספים שיכולים להשפיע על בחירת הקומקום. ככל שהקומקום יהיה יוקרתי, חכם ומשוכלל, כך יהיו לו יתרונות רבים יותר.

 

 

 

טיפים לשימוש נכון בקומקום חשמלי

על מנת להבטיח שהקומקום יאריך ימים ויספק תוצאות מוצלחות, כדאי להקפיד ולהשתמש בו כראוי.

כמות מים – יש למלא את המים רק עד לקו המסומן, על מנת למנוע גלישה של המים החוצה בעת הרתיחה.

תחתית נקיה – כדאי לנקות את התחתית מאבנית באופן קבוע, רצוי על ידי שימוש בחומץ טבעי. יש לערבב חצי כוס חומץ עם חצי כוס מים ולהביא לרתיחה קלה. לאחרי מכן מנקים את תחתית הקומקום בעדינות משאריות האבנית, שוטפים ומרתיחים שוב עם מים נקיים. חשוב גם לנקות את הקומקום מבחוץ, באמצעות מטלית לחה.

מיקום – יש להניח את הקומקום על משטח יציב, כדי למנוע נפילות. מומלץ שלא יונח בסמוך למכשירים או לחפצים רגישים לחום.

 

אור סייל – קומקומים חשמליים מומלצים

משקה חם טעים ואיכותי אינו בגדר מותרות, אלא חלק מחיי היום יום של כולנו. לנו ב”אור סייל” חשוב לאפשר לכם ליהנות ממשקאות חמים בעלי טעם וארומה משובחים, שתוכלו להכין בקלות וביעילות. קולקציית הקומקומים החשמליים שלנו כוללת מגוון רחב של מוצרים בעלי מאפיינים שונים, כדי שתוכלו לבחור בקומקום המתאים ביותר לצרכים שלכם. כל קומקום בחנות האינטרנטית שלנו מיוצר על ידי חברות מובילות, כמו פיליפס, ברוויל, קיטשן אייד, סאוטר, מולינקס ועוד. הבחירה בכל אחד מהם תבטיח לכם הנאה מהקפה, התה או השוקו שלכם למשך תקופה ארוכה. אם אתם מתלבטים באיזה קומקום לבחור או שיש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 04-8401076

התחל שיחה
1
שלום,
אנחנו פה בשבילך.
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן