ניקוי מכונת כביסה הוא משימה חיונית, שלעתים קרובות מתעלמים ממנה. מכונת כביסה נקייה לא רק מבטיחה בגדים נקיים, אלא גם מאריכה את תוחלת החיים של המכונה, ומאפשרת פעולה תקינה לאורך זמן. מכיוון שמדובר במכשיר חשמלי בעל תכונות ומרכיבים ייחודיים, חשוב לדעת איך לנקות מכונת כביסה, על מנת לקבל תוצאות טובות ולא לגרום לנזק.

 

למה חשוב לנקות מכונת כביסה?

למכונת כביסה מלוכלכת ומוזנחת יכולות להיות מספר השפעות שליליות:

לפיכך, ניקוי קבוע הוא חיוני על מנת לשמור על הביצועים וההיגיינה של מכונת הכביסה.

 

איך מנקים מכונת כביסה שלב אחרי שלב

כדי לנקות את המכונה באופן מיטבי, כדאי לפעול לפי השלבים הבאים. את הניקוי מומלץ לבצע אחת לחודש, על מנת להבטיח שהמכונה תהיה נקייה.

שלב 1: איסוף החומרים והכלים הדרושים

לפני שמתחילים בפעולת הניקוי, מנתקים את המכונה מהחשמל. בנוסף, מרחיקים אותה ככל הניתן מקירות וחסמים אחרים, כדי שניתן יהיה לגשת אליה מכל כיוון בקלות. מוודאים שתוף המכונה ריק לחלוטין מבגדים, כפתורים או כל דבר אחר שנשכח בפנים. בנוסף, יש לרכז כמה פריטים חיוניים בקרבתה:

  1. חומץ לבן
  2. חומר ניקוי ייעודי למכונת כביסה (לא חובה)
  3. אבקת סודה לשתייה
  4. מטלית מיקרופייבר
  5. מברשת רכה או מברשת שיניים
  6. מים חמים
  7. חומר ייעודי לניקוי אבנית ממכונת כביסה

 

שלב 2: ניקוי החלק החיצוני של המכונה

תחילה יש לנגב את החלקים החיצוניים באמצעות מטלית מיקרופייבר רכה ולחה. חשוב לשים לב ללוח הבקרה, לכפתורים, ולכל אזור אחר שעלול לצבור אבק או לכלוך. מעבר להיגיינה החיצונית, הדבר גם משפר את הנראות של המכונה.

 

שלב 3: ניקוי המגירה של חומרי הניקוי וחלקים נשלפים אחרים

בשלב זה יש לשלוף את המגירה של חומרי הניקוי וחלקים אחרים שניתן לנתק מהמכונה. מכינים קערה או כלי פלסטיק גדול עם תמיסה של מים חמים וסבון עדין, ומשרים בהם את החלקים הללו למשך 10 דקות לפחות. מקרצפים שאריות לכלוך וחומרי כביסה בעזרת מברשת רכה או מברשת שיניים. שוטפים היטב ומניחים לייבוש מלא, לפני שמחברים אותם מחדש למכונה.

 

שלב 4: הפעלת מחזור כביסה עם חומץ וסודה לשתייה

ניקוי מכונת כביסה עם חומץ וסודה לשתיה הוא לא אגדה אורבנית, אלא דרך יעילה ובלתי מזיקה שמביאה לתוצאות מצויינות. כך אפשר לנקות חלקים פנימיים של המכונה, מבלי להשתמש בחומרים קשים. ניקוי תוף המכונה למשל, מתאפשר כאשר מפעילים אותה עם חומץ, או בעזרת שילוב של חומץ וסודה לשתייה, שמבטיחים ניקוי עמוק ויסודי יותר. חומץ מסיר ביעילות ריחות, שאריות לכלוך ומשקעי מינרלים, ואילו אבקת סודה לשתייה עוזרת להסיר כתמים עקשניים ומפזרת ריחות לא נעימים.

הניקוי מתבצע באמצעות פיזור של ½ כוס סודה לשתייה בתוך התוף, ומזיגה של כוס חומץ אחת לתוך מגירת חומרי הניקוי. לאחר מכן, מפעילים את המכונה על תוכנית קצרה של מים חמים. מומלץ להשתמש גם בחומר מסיר אבנית למכונת כביסה, בהתאם להוראות היצרן.

אחרי ניקוז מלא של המים, כדאי לנגב את התוף היטב בעזרת מטלית נקייה, כדי להסיר שאריות לכלוך וסבון שאולי נשארו עליו. אם רוצים, ניתן להשתמש בשלב זה בחומר לניקוי מכונת כביסה או בתרסיס לחיטוי כללי.

 

שלב 5: ניקוי פתח המכונה

לסיום הניקוי, יש לעבור עם מטלית לחה על דלת המכונה, מבחוץ ומבפנים. בעזרת מברשת רכה או מברשת שיניים וסבון עדין, מנקים היטב את הגומי שאוטם את הדלת, שם עלולים להצטבר עובש ולכלוך.

טיפים לשמירה על מכונת כביסה נקייה ותקינה

לאחר הניקוי, יש כמה צעדים פשוטים שכדאי לנקוט בהם באופן שוטף, על מנת לשמור על מכונת הכביסה במצב אופטימלי:

1. ניקוי המסנן: מומלץ לבדוק את המסנן לאחר כל כביסה כדי למנוע הצטברות מוך או לכלוך אחר, שעלול לסתום את המכונה.

2. השארת הדלת או המכסה פתוחים כשהמכונה אינה בשימוש: כך הלחות תוכל להתאדות וזרימת האוויר תסייע במניעת צמיחה של עובש וטחב.

3. הימנעות מעומס יתר על המכונה: דחיסה של בגדים רבים עלולה לאמץ את המנוע, ולהוביל לניקוי לא שלם שלהם. מומלץ לעקוב אחר הנחיות היצרן ולא לעבור את העומס המירבי המומלץ, כדי להבטיח ביצועים מיטביים של המכונה.

4. חומרי ניקוי איכותיים: כדאי לבחור בנוזל ובמרכך כביסה של חברות מוכרות ואמינות, כדי לוודא ניקוי מלא ושמירה על תקינות המכונה.

5. ניקוי שוטף: מומלץ להפעיל מדי פעם את המכונה כשהיא ריקה, על תכנית קצרה של מים חמים. לחלק מהמכונות יש תוכנית ניקוי, המיועדת בדיוק לצורך זה.

 

אור סייל – מגוון של מכונות כביסה איכותיות

מכונת כביסה נקייה לא רק מבטיחה ניקוי מלא של הבגדים וריח נעים, אלא גם מאריכה את תוחלת החיים של המכונה. דבר נוסף שיכול להבטיח שהמכונה תשרת אתכם לאורך שנים, הוא בחירה במכונה מאיכות מעולה, המיוצרת על ידי יצרנים מוכרים ואמינים. עם נקודת פתיחה טובה ומעקב אחרי ההנחיות, תוכלו להימנע מנזקים שנגרמים כתוצאה מהצטברות לכלוך ואבנית. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו למצוא מותגים מובילים של מכונות כביסה, כמו בוש, סימנס, מילה, סמסונג וקנדי. אנחנו ממליצים לכם לבחון את המפרט הטכני של כל אחת מהן, כדי לבחור במכונה המתאימה לכם ביותר, וליהנות מביצועים מוצלחים בכל כביסה מחדש. אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 04-8401076

התחל שיחה
1
שלום,
אנחנו פה בשבילך.
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן