ככל שחודשי החורף מתקרבים, חשוב להבטיח שהדירה או הבית יהיו מחוממים במידה מספקת. זאת על מנת לשמור הן על סביבת מגורים נוחה ונעימה והן על בריאותם של בני הבית, ולהגן עליהם מפני בעיות נשימה, הצטננויות ואף ירידה בתפקוד של מערכת החיסון. לכן חיוני ללמוד איך לחמם את הבית בחורף בצורה המתאימה והיעילה ביותר; אילו הכנות כדאי לעשות מראש; ובאילו מוצרי חשמל מומלץ לבחור.

חימום דירה בחורף – טיפים לבחירת אמצעי חימום

בשוק קיים מגוון של אמצעי חימום לחורף, כך שכדאי להכיר אותם מראש ולהבין מה היתרונות של כל אחד מהם, על מנת לבצע את הבחירה הנכונה עבור הבית או הדירה הספציפיים.

לפני שבוחרים את אמצעי החימום, רצוי להיעזר במידע שיכול לסייע בבחירה של אמצעי החימום המתאימים ביותר לצרכים של בני הבית. הנה כמה גורמים שמומלץ לשקול:

היתרונות של מוצרי חימום שונים

ישנם הבדלים משמעותיים בין מוצרים שונים לחימום הבית. כדאי להכיר את היתרונות של שלושה מהמוצרים הפופולריים ביותר, על מנת להקל על הבחירה.

מזגן – חימום בעזרת מזגן מאפשר שליטה מדויקת בטמפרטורה בעזרת שלט רחוק; חימום מהיר בעוצמה גבוהה; חימום של כמה חדרים יחד, באמצעות מערכת מיזוג מרכזית; ובמקרים מסוימים גם הפעלה מרחוק, עוד לפני ההגעה הביתה. מזגן גם חוסך מקום, מכיוון שהוא בדרך כלל תלוי בגובה על הקיר והוא משמש את בני הבית גם בקיץ, כאמצעי קירור. מצד שני, חשוב לזכור שמזגן גם נוטה לייבש את האוויר ועלול לצרוך הרבה אנרגיה, לכן כדאי להפעיל אותו בצורה מבוקרת ויעילה.

רדיאטור או מפזר חום – מדובר במכשירים ניידים וקלים להזזה, שניתן לשנות את המיקום שלהם לפי הצורך. הם מצוינים לחימום נקודתי של חדר או למצב בו יש רק אדם אחד או שניים בבית, ואין צורך לחמם את כולו. רוב הרדיאטורים ומפזרי החום מצויידים בטרמוסטט, שמאפשר לווסת את עוצמת החום. נוח להשתמש בהם כאשר זקוקים לחימום זמני, כמו למשל שימוש במפזר חום במקלחת. רדיאטור נחשב לאמצעי חימום בטיחותי במיוחד, שנהוג להציב בחדרי תינוקות וילדים. כמובן שיש להקפיד להשתמש בכל אמצעי החימום בזהירות ובהתאם להוראות.

7 טיפים לחימום יעיל של הבית

כאשר מחממים את הבית, לא מספיק להצטייד באמצעי החימום המתאימים, אלא להבין איך להשתמש בהם ביעילות ולהכין את הבית לעונה הקרה מבעוד מועד. הנה כמה טיפים שיסייעו בכך:

  1. טמפרטורת החימום: אין צורך לחמם את הבית לטמפרטורה גבוהה מדי. טמפרטורה שנעה בין 18-21 מעלות צלזיוס נחשבת לנעימה ברוב המקרים, אך כמובן היא צריכה להתאים לתחושה ולנוחות של השוהים בבית.
  2. שליטה בטמפרטורה: ההיכרות עם המכשיר מאפשרת להבין כיצד לווסת אותו, כך שיחמם את החלל לטמפרטורה הנכונה. שלטים חכמים של מזגן, מאפשרים לתכנת את הטמפרטורה מראש לשעות שונות ביום, או לתזמן את ההפעלה שלו בהתאם לצורך.
  3. איטום הבית: מומלץ לאטום את הבית ככל האפשר, כך שהחום לא יברח החוצה ואוויר קר לא ייכנס. לפני החורף כדאי לבדוק את האיטום של החלונות והדלתות, והאם ישנם חריצים או פתחים שיש לטפל בהם.
  4. סגירת דלתות וחללים גבוהים: כאשר מחממים חלל אחד בבית, מומלץ לסגור את הדלתות של החדרים שאינם בשימוש. במקרה שיש מדרגות שמובילות למעלה, כדאי לסגור את הפתח שלהן כדי שהחום לא יעלה.
  5. שימוש בחום השמש: בימים פחות מעוננים, אור השמש יכול לחמם את הבית גם כאשר קר בחוץ. לכן מומלץ לפתוח את התריסים והוילונות בשעות היום, ולאפשר לאור להיכנס פנימה.
  6. תחזוקה של אמצעי החימום: יש לזכור שגם אמצעי חימום חשמליים וקלים לתפעול, זקוקים לתחזוקה מינימאלית, שתשמור על תקינותם. לדוגמא, ניקוי של רשתות המזגן או הסרת אבק מתנורים חשמליים ומפזרי חום.
  7. מיקום אופטימלי של המחמם: בין אם מדובר בהתקנה של מזגן חדש בסלון, בהצבה של פטריית חימום בחצר או בהנחה של תנור חימום בחדר, חשוב למקום אותם במקום ובזווית המתאימה, כדי לאפשר פיזור יעיל ככל הניתן.

אור סייל – אמצעי חימום איכותיים לבית

מכיוון שחימום הבית בימי החורף הקרים הוא דבר חשוב ביותר, אנחנו ב”אור סייל” מציעים לכם מגוון של אמצעי חימום, שמתאימים לסוגים שונים של שימושים. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו למצוא מזגנים, רדיאטורים, תנורי סלילים ומפזרי חום מסוגים שונים, כך שתוכלו לבחור במוצר שיענה על הצרכים שלכם באופן מיטבי. כדי להבטיח שהמוצרים יפעלו ביעילות המירבית, אנחנו ממליצים להכין את הבית לקראת החורף, לקרוא את הוראות ההפעלה ולוודא שאתם משתמשים בהם בהתאם לכללי הבטיחות. כך תוכלו להבטיח לעצמכם חורף נעים וחמים, ללא תקלות מיותרות. אם יש לכם שאלות נוספות לגבי מכשירים לחימום הבית, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 04-8401076

התחל שיחה
1
שלום,
אנחנו פה בשבילך.
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן